Friday 14 September 2007

Aku dan Puasa 1

Aku ingatkan bile boss takde sampai 2 menggu cenggini aku di syurga..tp boooosaaan siot!! bukanla aku rindukan suara-kasi-pecah-gelas die tuh..tp aku bosan...takde apa nk buat...

Teringat plak zaman muda-muda dulu puasa..aku anak sulong..jd mase kecik aku takde org untuk dijadikan idola menguatkan semangat (atau menghancurkan puasa aku)..yang ada cuma maa n pak aku jer..aku start puasa masa tadika kot..aku start tadika (officially) masa umur 5 tahun..so time tuh aku dah belajor pose..separuh-separuh laa..masa kat sekolah tak pose..masa kat umah aku pose..(terbalik..org lain pose dulu..aku tak pose dulu br pose)..yerla kat tadika kan die sediakan makanan...aku kenala makan..mak aku nk ajar gak aku pose berdikit²..

masuk sekolah rendah..aku mula laa pose penuh..first day pose tuh ramai la budak kelas aku yg pose..jd takderla tergendala pose aku...balik sekolah tengahari tuh mmg dah lembik giler..cam sayur kangkung 3-4 hari dlm peti ais dah gayanya.. mak aku suh bukak pun..degil!! Kuat semangatla kununnya...masuk asar..aku dah menggigil... bapak aku dah pakse² aku bukak poser...aku tak mau..bukan sebab sayang ke apa ker...tp sbb nak bangun makan pun dah tak larat...punyerlaaa sadis!!! Tahan jugak samapi bukak poser... Sampai berdukunglaa gi kat meja makan...suapan yang pertama jer aku dah muntah....angin dah penuh dlm perut...tapi aku gumbira aku berjaya gak poser hari pertama...!!

hari kedua aku sambung esok laaa...2nd boss panggil!!!

0 Pings!!: