Friday, 17 October 2008

Okay..okay..I'll do this one

Rajin si Lord ni tag aku...yerla²...
I'll do this one..the last one was too long..

1. The age you’ll be on your next birthday: 28 (another 2 years to be mrs 30)

2. Place you want to travel to: New Zealand ( pengaruh citer Hindi la nihhhhhh)

3. Your favorite place: Ermmmm...tepi gunum..air terjum..

4. Your favorite food: Nasi Dagang Ikang Aye

5. Your favorite pet: None..

6. Favorite color combination: Usually I go for browns (dark & light)

7. Favorite piece of clothing: Jeans & t-Shirts

8. Your all time favorite song: Where Do I Begin..

9. Favorite TV show: Tom Tom Bak..hehehhehe

10. First name of your significant other/crush: Hasrul

11. Which town do you live in: Simpang Renggam..I consider it a town

12. Your screen name/nickname: Era

13. Your first job: Cashier kat Pasaraya Salwa Dungun..

14. Your dream job: Hurmm...this is supposed to be a secret..I wanted to be secret agent...

15. One bad habit that you have: I cry over silly things despite the straight-faced persona I wear..

16. Worst fear: Frogsssssssssssss

17: Things you’d like to do before you die: To make the loved ones happy..

18. The 1st thing you’ll buy if you get $1,000,000: Pay debts..

19. Your husband/wife: Hasrul Anwar Hasim

Done!

Tuesday, 16 September 2008

A Get-Together

Majlis kawen kengkawan buat masa sekarang ni adalah antara majlis yg ditunggu2 sbb time ni lah nk cas diri remaja lg...walaupun dah remaja bangka semuanya..

Walaupun gambar² ni dah kira lama..tp kalau dlm kamera aku yg abis bateri tuh..ni kira yg terbaru laa...ada rupanya gambor dengan pengantin..

Ni gambor syok sendiri ngacau pengantin sibuk amik outdoor..yerlaa..potografer kawan sendiri...itu yg mengekor jer..
Yg tak tahannya..kitorg ni punyer la lama melepak kat rumah tuh..sampai ada org tanya...kenapa tak balik lagih..seb baik tak kena halau...

yer la kalau dah wat rumah org cam rumah sendiri..contohnya begini:-

dan juga ini
sekadar untuk informasi...di belakang beliau ini adalah pelamin...kain baby yg terjelepuk atas pelamin tu plak adalah milik hotchick ini..

di mana mak bapak hotchick itu ialah mereka² yang berikut:

hurmmm..ade lagi sebenarnya...nanti2 la ekk..ngantuk aaa

Monday, 15 September 2008

kira update la nih


Hapdet..

Takde apa yg nk diwar-warkan...

ader la gambar sekeping due..


ni gambar sebelum balik dr majlis kawen kawan aku, K Anim yg pakai baju kurung pink tuh..

Sang pengantin laki tukang amik gambar...yg menggedik kat belakang tuh aku...

from left: k miza, tisu, apit n family , bob n pengantin pompuan

ada byk gambar aku nk upload tapi slow laa...aku dah ngantuk..esok sambung..

uwaaaaaaaaaaaaaaaarggghhhh...hurrrrmmm

p/s: aku kena tagged..kalau kena tagged nk kena wat apa ek?

Thursday, 26 June 2008

gambar nikah

aku ingat nk upload gambar nikah..tp tak bleh plak..
hurrmmm..tak perla..nanti aku suruh cucu aku uploadkan..
sempat laaaa kot..

bodoh punye blog......bagila aku upload!

Monday, 16 June 2008

married n happy

i am a married woman..!
fuhhhhhhhhhhh..cam tak pecaya..

ni ada citer lucah sikit!
budak2..pi jauh sikit..syohhhhhhhhhh..syohhh!!

malam pertama tu kan...
ermmmmmmmmmm....
aku terjaga...aku pandang sebelah, ada lembaga besar!
punyer la terkejut! seb baik aku tak terajang die...
sempat pulak aku ingat, aku ni dah jadi bini org...
senyum sendiri......kesot..kesot..kasi rapat lg...
hihihihihi..

tu jer..jgn harap ada citer lain!

Friday, 16 May 2008

a fren n a hoola hoop!


video

hahahahahhaa...berusahalah! kalaulah die tahu vid ni aku letak kat sini....
MAMPUSSSSSSSSSSSS!!! tp aku tak suke kedekut! sharing is loving kan?

isi penting!

aku kurus keding...
bukan aku tak bersyukur bila aku boleh makan banyak tp badan tak naik..
tp kalau boleh, aku tak mau la keding camni.. sedang cube tambah isi..

semalam aku rasa cincin aku ketat..aku senyum..
hehehehhe.. mungkin aku dah berjaya tambah isi..
tp takkan tambah isi kat jari jer..
aku belek jari...kebiruan...
tekan jari...adehh..sakit!
rupanya jari manis aku terseliuh masa main netball!
logik ke aku tak sedar jari sendiri terseliuh?

~aku tunjal kepala sendiri~

perkara pelik

sejak start belajar balik kat IPPM ni aku kena dok umah sewa..
sebelum ni aku dok umah sewa(baca: bilik) satu ah so nih..dah la bilik besar jamban..rm300 sebilik diketuknyer kitorang!cube imagine...korg letak single matress tu tiga rapat2...dah penuh satu bilik..dan aku mmg duduk bertiga kat dalam bilik tuh..masa tuh terdesak giler..bantai le yg mana ada..

pastu ada sekali ah so tu dtg kutip bil air..aku ckp kat die, mtk turunkan sewa, aku kata die tak nak turunkan aku blah...nyata die degil..aku pun blah bodoh jer! tp aku yakin tindakan aku adalah bijak!

so berpindahla aku ke satu rumah lain.flat 3 bilik..rm500 satu rumah..dok berenam..ok laaa...2 org sebilik..

tp sejak start dok sini, apa yg aku perasan tiap2 kali azan, belakang rumah tu mesti ada bunyi anjing yg sayuuuuuuuuuuuuu amat....tak pernah gagal berbunyi setiap kali azan..sampai boleh kuar ayat "dah azan ker?" "belum lagi...anjing tu senyap jer" (sila baca dengan faham..sebab bila salah faham, ayat tu memberi fahaman lain!!!!)..

kadang2 ngeri gak sebenarnya....tp wat tak paham jer laaa..
pastu tadi aku ke sini...ada jugak disebut pasal benda nih..ingatkan kat tempat aku je...angker plak kurasakan!

Friday, 2 May 2008

sedikit tenang..

huisssshhh..sedar tak sedar dah bulan Mei...
tak sampai sebulan lg aku akan menderma dara......woooooooooooohuhaahhhaaa...
aku rs aku dah sedikit tenang sekarang..
aku nk kurangkan fikir benda² yang tak perlu...
tumpukan pada benda penting seperti....ermmmm...aku rahsiekan itu dulu..wuahahahahha..
nanti ada anak dara tak ckp umur bace...nguehehehehhe..

ape² pun aku ada benda nk share sempena tiba bulan 5...khusus buat mereka yg ala-ala keadaan nk kawen cam aku..

1) belajar percaya pd partner...sbg partner plak..pastikan diri sendiri..adakah wajar diri dipercayai..sendiri setia..sendiri mau ingat..ingat Era..PERCAYA!!! BELAJAR PERCAYA..!!
2) elakkan berkawan rapat dengan opposite sex..kalau selama ini mmg rapat pun..kurang² kan laaa...jauhkan diri..status kita sudah berbeza..dekat boleh..rapat jangan!
3) belajar jaga mulut...kalau selama ni laser jer..kurg2kanla kalau dengan partner tuh..
4) jgn ungkit mengungkit....pedih woooo..tak suke diungkit? jd jgn suke mengungkit...
5) belajar berkongsi...kalau selama ni duitku..duitku..duitmu bak sini sikit..belajar2laa berkongsi..jgn ingat kongsi katil jer...
6) bagi sedikit ruang privasi pada partner....(aku kena wat nih)

" Ya Allah Ya Tuhanku...permudahkanlah urusan perkahwinanku..jauhkanlah aku dari rasa berbolak-balik pada ketentuanMu..tetapkanlah hati hambaMu ini..aku bermohon padamu Ya Allah..jauhkan kami dari godaan syaitan yang Engkau laknati..kurniakan kami zuriat-zuriat yang akan berjihad ke jalanMu, Ya Allah...Amin...Amin..Amin..Ya Rabbal 'Alamin"

Saturday, 26 April 2008

tak baik mengeluh!

betul la kata org..
saat² terakhir nk membina masjid ni mmg sgt banyak cubaan..
air mata setakat nak penuhkan tujuh tempayan pun selamba jer aku penuhkan.....

sabar je yg menjadi peneman..kalau bukan kerana sabar, entah meletup..entah terputus..entahlaaa..tak sanggup nak tulis!!
kalau bukan aku yg mencari pasal, pasal yg dtg carik aku tak pasal²..

org itu ini...entah dr mana timbulnye jadi pelakon tambahan dalam cerita yang aku dan die tgh nk draf nih...
wahai "org itu ini"...nyahla korang... aku tak perlukan korang dalam cerita aku ni..

hurmmm...curiga jgn kata....melimpah² macam banjir kat segamat hari tuh...
rasa tak percaya, rase tak selamat, rase tak yakin, takut, bimbang, risau semua ada...
hati aku ni dah gaya mesin bancuh simen....
makin lama makin berat dek lekatan sisa² simen...kalau tak cuci cepat²..mau breakdown aku nih..

dah down pun sebenarnya...~sigh~

Tuesday, 15 April 2008

pukul 4 pagi..

LAgu yg dah Basi..tp aku suke cam nk mati jer!!

4 am in the morning- Gwen Stefani
Waking up to find another day
The moon got lost again last night
But now the sun has finally had its say
I guess I feel alright
But it hurts when I think, when I let it sink in
It’s all over me
I'm lying here in the darkwatching you sleep, it hurts a lot
And all I know is you’ve got to give me everything
and nothing less,cuz you know I give you all of me
I give you everything that I am
I’m handin over everything that I’ve got
Cause I wanna have a really true love
Don’t ever wanna have to go and give you up
Stay up till four in the mornin and the tears are pouring
And I want make it worth the fight
What have we been doing for all this time
Baby if we’re gonna do it come we do it right
All I wanted was to know i'm safe
Don’t wanna lose the love I've found
Remember when you said that you would change
Don’t let me down
It’s not fair, how you are
I can’t be complete, can you give me more
And all I know is you’ve got to give me everything
and nothing less,cuz you know I give you all of me
I give you everything that I amI’m handin over everything that I’ve got
Cause I wanna have a really true love
Don’t ever wanna have to go and give you up
Stay up till four in the mornin and the tears are pouring
And I want make it worth the fight
What have we been doing for all this time
Baby if we’re gonna do it come we do it right
Oh please, you know what I need
Save all your love for me
We can’t escape the love
Give me everything that you have
And all I know is you’ve got to give me everythingand nothing less,
cuz you know I give you all of me
I give you everything that I am
I’m handin over everything that I’ve got
Cause I wanna have a really true love
Don’t ever wanna have to go and give you up
Stay up till four in the mornin and the tears are pouring
And I want make it worth the fightWhat have we been doing for all this time
Baby if we’re gonna do it come we do it right

Tuesday, 25 March 2008

pelik..pelik

aku pun tak tahu laaa...sejak akhir² ni..yerla sejak borang permohonan nikah aku dah lulus nih...aku rasa ada kepelikan sikit di batu jemala patik nih..

bukan apa...aku teringat ex opis mate aku dulu, die selalu kata, time2 dekat2 nak kawen, semua budak kat dlm opis tuh die nampak cam manis² jer..cam cantik² jer...time tu aku kata laaa...dah memang dia tuh spesis berkurap, gatal nak mampus!!! dalam otak pikirnye..pompuan..pompuan..pompuan..tp bile lepas kawen gatal die tuh nampak cam dah ok laaa...

aishhhhhhhhhh..bile tibe time aku...aku plak dpt kurap tuh...takderla aku rs nak ngorat ker..goyang ker apa ker...aku bagus..setia wooooooooooooooo...lets go je sekali-sekala..itupun dengan izin dan dalam pengetahuan tunang tercinte yer..
tp kan, org² yg dulu tuh aku tgk takde apa pun..sekarang ni nampak kacak jer, manis jer..macho pun yer..
kalau dulu tuh, dok depan aku 24 jam sehari pun aku tak heran.. tp sekarang? KURAP tu dia dah pass kat aku ker? bahaya betul laaaaa..

tunang aku pun ada rase cam tuh ker? huhuhuuhuhuhu..tak relaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Wednesday, 19 March 2008

cold feet attack

sebenarnya takderlah cold feet pun...
tak sempat nk sejuk2 pun..sibuk nk mampus!!!
nasib baik nak nikah jer..majlis belum..
kalau tak mau mencecet aku di buatnya..
satu haram apa pun tak sentuh lagih..
baju ker..kain ker...

aku dah sedia ker nk jadi bini orang?!!!
erkhhhhhhhhhhhhhh!!!!

so frens..cards cume akan dihantar bulan 10 or 11..
sbb aku nikah gantung..takut kena posting jauh..
busuk tak cikgu camnih?

Thursday, 28 February 2008

bakal pengantin gelita

dah sebulan lebih aku kat sini... kat Melaka..
kulit dah belang2...
panas giler...dahla tiap2 hari berjemur sakan..
tapi itulah..gurukan lilin membakar diri.
takkan baru sunburn sket nk membebel sebakul..
btw..kena jage warna jugak..
takkan nikah nanti nak biar kulit kaler arang..
hurmm..

aku tak de byk masa nk mengepost..mn dan jer laa..

Thursday, 3 January 2008

Sharing is Caring...

TAHUKAH ANDA?

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy , jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca buletin ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.