Saturday 15 September 2007

Aku dan Puasa 3

Bile aku hop..hop..kat blog org..rupanya byk noastalgia time puasa nih..dan ada pulak nostalgia jenis turun-temurun..

Alkisahnya..
ibu budak 1: bakper pucat lesi nih? dok tahang doh..gi bbuke laaa...kang muntoh pulok kang!!
budak 1 : maa..ja sakit perut...nok kentut...dok leh nok tahang doh!! lambat lagi ke bbuker?
ibu budak 1 : Astaghfirullah al-azim!! Kentut jerlaaaa....
budak 1 : kekgi batal poser..sayang!!

masa zaman tuh aku baru nak kenal puasa penuh...baru plak belajar kat sekolah perkara yang membatalkan puasa dan yang boleh membatalkan air semayang...mixed-up dah semuanya..
tahun lepasnyer puasa..ade jugak kejadian yg sama..adik aku yg tadika tuh pun mengulang sejarah yg sama..aku gelak sakan...
rupa-rupanya...kata mak aku, semua adik² aku yg lain pun camtu..tp aku tak dengar sendiri sebab aku dok hostel...huh...pening la mak aku nak layan 9 org anak camtuh tetiap tahun!!

1 Pings!!:

13may said...

hahha hahha hahha :D