Sunday 31 January 2010

No Offence

Perbualan dua rakan..

Tempat: Shopping Mall
Cast : Rakan A & Rakan B

Rakan A: lawo gile beg ni..berkenan gila aku.. kan? cantik kan?
Rakan B: Ha'ahlaa..cantik ah..harga pun ok... ambik ah wehh..

Hesitating... sambil membelek-belek beg tuh luar dalam..

Rakan A: Berkenan..memang berkenan..tapi tak nak ahh..tak de brand..
Rakan B: ?????

Aku nak tanyalaa sesapa yang baca..tak payah tulis kat komen pun takpe.. korang jawab je sendiri.. korang beli beg ke beli brand beg?

Kalau aku... pedehal dengan brand..yang penting aku suka..(mungkin ada yang akan terdetik... memang la ko tak kisah dengan brand..sebab ko tak mampu...cuba ko mampu tengok...)..hurmmm...setakat ni bagi aku..yang penting aku tak berhutang..(kad kredit pun kira hutang kan?) dan kalau aku bergaya dengan beg cheapo pun at least the bag is mine...tak pinjam orang punye (like Rakan A) dan tak berhutang dengan bank..!!!

owhh...esok aku bergaya dengan beg baru.. Brand Leno..harga RM49.90..tunaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

(Beg yang kununnya branded yang aku dapat bertahun-tahun lepas..bakal masuk kawasan simpanan kekal....memang beli barang branded ni tahan lama..tapi menyebabkan aku tak merasa nak pakai beg baru sebab aku jenis..selagi elok..guna... jadi kalau bercadang nak selalu tukar beg..beli beg murah cam aku..hehehehheheh)

bukannnn..bukan maksud aku salah beli branded items..tak salah..kalau dah berkenan..just go for it..cuma yang aku pelik, jenis orang yang beli brand instead of beli beg.. kalau dah berkenan, belasah je la kan? ke tak?

Quote of The Day
I have learned to seek my happiness by limiting my desires, rather than attempting to satisfy them.

John Stuart Mills

0 Pings!!: