Saturday 30 May 2009

Semalam, 29 Mei 2008, aku kena minum air gula lagi, due to kenaikan berat melampau aku... berat aku dah bertambah sebanyak 20.2 kg sejak aku pregnant nih...(sepatutnya berat cuma bertambah 13-15kg jer)..huishhh..ngeri plak aku rase...dulu (masa anak daralaaa) nak naik sekilo pun seksa....ini 20 kilo..selamba jer....aku rase mesti salah cekelat yang aku bantai kaw-kaw sepanjang 2 minggu lepas...skrg aku tgh insaf kejap..tak mau la makan cekelat dah..lgpun, dengar org kata makan cekelat banyak2 kang anak besar....tak ke se'eh (read: sesak napas) nanti aku nak teran die kuar...

aku kena minum air gula tu pkl 8.30 pg...b4 that darah aku kena amik..minum air gula (serious..nak muntah) pastu after 2 hours, kena amik darah lg...so sementara nak abiskan masa 2 jam tuh, aku temankan my other half pegi breakfast..tp aku tgk jerlaa, sbb aku tak bleh makan..kang ujian air gula tu tak valid...

pastu kitorg pegi satu klinik kat simpang tuh..nak scan, sbb nurse kata baby aku dah engaged..tp teringatkan citer kawan aku (citer die camni: nurse klinik tuh kata kepala baby dah engaged, tp die rase tak best jer...die gi scan, sekali bukan kepala yang masuk poket, bontot baby tuh..kalau die tak scan dulu, tak ke naya!! ) itu yg wat aku was-was...nurse tu pakai tekan2 jer perut aku pastu kata dah engaged lak... ok..back to citer pasal klinik simpang tuh...nyesal nk mampus aku gi situ..dahla doktor laki...pastu ckp mcm poyo jer..pastu scanner die pakai tak tahu la tahun bile punye...aku ingat2 laa..dulu mase mak aku pregnant, doktor yg scan die pun pakai scanner camtuh..alaaa..yg skrin besar tapak tangan je tuh...ape daaaa...skrg org pakai skrin besar laaaa...cam monitor komputer tuh... dahla print gambaunyer tak tau apa ruper...ntah apa2..

n furthermore..anak aku tak engaged lg..hurmmm..konpiden jer nurse tuh!

p/s : yang bestnya, anak aku gi tendang benda alah yg die letak atas perut time doktor tu scan..mesti die kata, " apa daaaa...scanner tak ikut zaman!!!!"

2 Pings!!:

the shoeaholic mummy said...

wes makcik! bila ko nyer EDD nih?

Cikgu Era said...

puan dewakasut: EDDnya 20/6 tapi aku rase cam lambat jer die nak kuar..syok sgt kot dok dlm tuh..!