Friday 10 April 2009

Gelembung

Esok 11/4/09 genap aku pregnant 30 minggu..another 70 days to go.. and I loved every single minutes of this baby-carrying...
sebelum ni org selalu cakap aku tak nampak cam pregnant, sbb perut aku tak nampak sangat, maybe sebab aku tinggi..n banyak vertical space untuk baby, itu yg perut tak membesar secara horizontal (hehehhehe, itu teori aku jer).. cikgu2 kat sekolah pun asik dok tanya bila aku nak tukar uniform, sbb aku still bleh pakai baju kurung lama aku..tpkan starting this week aku rase cam kembang semacam jer...kain dah ketat..so aku rs its better for me to start wearing all those preggie blouses my hubby bought..so starting this week jugaklaaa, anak-anak murid aku kena tahan mata tgk aku pakai blouse yang sama over-over and over again..

aku malas laa nak memborong sakan, its not like aku akan pakai baju tu tiap2 hari sampai tahun depan..diorg kena tahan untuk 2 bulan (plus minus) je..mungkin diorg akan nampak aku pakai baju tu lagi 2-3 tahun ...hopefully by that time diorg dah lupe corak blouse aku..hueuhehehehe..

aku ada beli baju mengandung yang labuh tuh...labuh untuk org lain laaa..untuk aku, mcm terjongket jer..singkat! kalau kaki lawa takpe..ni bak kata bapak aku laa " huh..kaki cam tiang jamban!" so I go for blouses and skirts..bleh la mix and match kan...hari ni baju kaler oren, kain kaler itam, esok kain kaler itam, baju kaler pink...kain yg sama..muehehehhehehe...

and yang comelnya..budak darjah 1 tanye aku..."cikgu mengandung ker?" "aku tanye " mana tahu?"..die jwb " dah tuh, cikgu pakai baju org mengandung..."..rupenya..anak² murid aku baru perasan aku pregnant..punye la slow!
teringat masa aku balik kampung cuti sekolah hari tuh..
aku dengar adik aku umur 4 tahun dok berborak dengan mak aku..mase tu diorg kat beranda, aku dalam rumah tgk tv..die ni pelat lg..

ezham : maa, tak long (kak long) nandung(mengandung) ke?
mak aku : bakper?(kenapa?)
ezham : doh ye (dia) dalan (berjalan) mcm oyang (org) nandung je....
hehehehhehe....die tahu aku pregnant bukan sbb perut aku besar..tp sebab gaya catwalk aku dah berubah...kepoh tul!

and i found this in baby-gaga.com..so comel!


4 Pings!!:

e d a y u a t e h said...

hahaha..
lwk2~~
rindunyer nok dgr ezham ckak..
wuwuwuwu

cik dila said...

kak era...
org kate,kalo mengandung anak lelaki memang tak nmpk perut tu mengandung...even dah 6mnth...
heheh....
tumpang hepi ngan mommy ni....

p/s:kite link kak era yea....

Cikgu Era said...

chik noor: huehehehhehe..nasib leee..saper suh gi jauh²..

cikgu dila: dah nampak dah...dari dubai pun bleh nampak erut kita skrg..p/s : pls do!

Ummu Hammaad~ said...

haha...
klako ngat ezham tanye gitu...