Monday 9 April 2012

ANAK NO 2 PUN DAH BESAR

Lamakan tak update blog? Masa last aku update, belum pregnant anak no 2..skrg anak aku dah jadi anak teruna..kehkekeh.. ~sapu sawang~

tapi sian..anak aku eczema..dia start kena masa umurnya 6 bulan..skrg dah setahun 2bulan..masih ada algi.

ingat lagi masa umur dia dlam 9 bulan.. ya Allah, asik berlendir je hidung aku.. bukan sebab resdung.. aku kan tgh citer pasal ekzema nih.. berlendir sebab nangis.. sedih tengok sengsaranya anak sendiri.. muka dah tak nampak rupa.. merah..yang nampak normal cuma hidung jer..badan kaki tangan peha semua luka-luka bekas digaru... mana pergi, semua orang dok kesian..suggest itu ini..

Kalu kesian suggest itu ini ok lagi..nampak la usaha nak membantu.. yang aku rasa nak kasi cucuk jantung dia dengan lembing bila yang keluarkan ayat " kenapa dibiarkan anak sampai jadi macam ni?".. hotak kau...!!aku dah cuba sedaya upaya aku...duit, masa, lemak (ye..aku kehilangan lemak di badan yang ku sayangi)..sampai ada yg kata aku yang sakit..tak..aku tak sakit..kurus sebab aku pantang habis-habisan bab makan..sebab aqeel (owh..anak 2nd aku nama die aqeel..lupa plak) fully bf..jadi apa yang boleh cetus kegatalan memang aku tak sentuh...tak apa..yg penting anak aku tak gatal-gatal sebab aku yg gatal tak reti nak tahan nafsu tengok semperit! ada telur tuh..kang gatal-gatal plak anak aku...jadi aku hanya makan ikan..ikan..ikan..no ayam..no telur seafood wutsoever..ikan pun yang bersisik sahaja...nak elak gatal..

ini ialah aqeel masa baru lahir
aqeel- day 2

pandangan kasih sayang dari abg harith

aqeel-6 bulan
 ini masa dia masuk hospital 4 hari sebab jangkitan kuman di kaki akibat digaru-garu..muka merah sebab naik rashes allergik dengan penisilin..(pulak dahhhhh)..masa ni kat kaki jer..badan ok lagi..perhatikan ye puan-puan.. stokin di tangan..sebab tak nak kasi die menggaru..sarung tangan dah tak jalan...! masa ni ok lagi..next entry, aku share masa die tengah teruk..sedih ngingatkan..!!

0 Pings!!: